KAÇIK İNSANLIK
İnsanlığın
cinselliği günah ve suç olarak görmesinin tarihi tam olarak ne zamandır? Muhtemel ki ilkel toplumdan tarım toplumuna
geçiştir bu algı değişiminin müsebbibi.
Ne zaman ki Kadın Egemen toplum Erkek Egemen’e evrildi
insanlık da tabuları,ayıpları, günahları, namusları keşfetti.
Televizyonda yada video oyunlarında adam öldürmek cinayet
son derece sıradan görseller olarak arz edebilir. Ama bir kadınla erkeğin
birlikteliğini azıcık aleni yayınlayan bir film anında ahlaksız damgasını yer.
Cinsel yayınlar poşetlerde satılır vb.
İnsan öldürmek
kabul görürken, insan yaratmak için yürütülen faaliyet mutlaka
mahremiyetin sınırlarına tabi olmalıdır.
Aziz Nesin’in Yeşil Renkli Namus Gazı hikayesini bulup
okursanız aslında bu Türkiye’ye oldukça fazla adamın bu konuyu bundan 50 sene
önce tespit ettiğini görürsünüz. Ama Türkiye (yada gördüğüm kadarıyla Romanya)
hala bu konularda oldukça ağır sorunlar yaşıyor.
Peki tam olarak sorun ne?
Sorun bir kadınla bir erkeğin özel anlarını videoya
kaydettikten sonra bu videonun internete düşmesi mi? Hele bu kadın saygın bir okulun saygın bir
öğretmeni ise tabii ki sorun büyük olabilir.
Düşünsenize öğretmeninizi cinsellik eylemi içinde
görüyorsunuz . Bundan ağır bir suç olabilir mi? Örneğin bu öğretmene çocuğu sınavda geçsin diye rüşvet benzeri
hediyeler vermek daha ağır bir suç mudur değil midir?
Teknoloji bu denli hayatımıza girmişken bunun
sonuçlarından biri de özel olması
gereken anların genelleşmesi oldu. Andy Warhol herkes bir gün 5 dakikalığına
ünlü olacak demişti. Dijital çağ ile herkesin hergün 5 saniyeliğine ünlü
olduğunu görüyoruz. Ama bu içleri gıcıklayan bir cinsellik sahnesi ise bu 5
saniyeden fazla da olabilir.
Kaçık Porno diye çevrilmiş ama Rumencesinin Porno
Hakkında Gevezelik gibi bir anlama geldiğini tahmin ettiğim bu filmin sadece
insanlığın kendi varoluşu ile problemi
diye okuyabileceğimiz bu “cinsellik engizisyonu” ile değil meselesi.
3 bölümden oluşan filmin ilk bölümünde pandemi
şartlarının ağır baskısı altında Bükreş’i bir uçtan diğerine yürüyerek kat eden
kahramanımızın şehirde yürürken karşılaştığı zorluklara tanık oluyoruz. Şehir
insanlar yürüsün diye değil arabalar yol alsın diye tasarlanmış. İnsana değil arabaya ait bir şehirden söz
ediyoruz. Üstelik geçmişte incelikle estetize edilmiş şehir şu anda betona
teslim olmuş. Tarihte ileri değil geri gidilmiş belli ki.
Film ikinci bölümünde aforizmalarla bize dünyaya dair
tasavvuru tavsiye ediyor. Dünyaya dair söylenecek pek çok şey var ve biz
onlardan birazı ile tanışıyor ve cinselliğe takık insanların bunlara dair ne düşündüğünü merak ediyoruz.
Neden film izlemeliyiz sorusunun yanıtı gibi Walter Benjamin’den Brecht’e,
Kundera’dan Cioran’a Eco’dan Woolf’a bir dolu birinci sınıf yazardan alıntılar
bizi 3. Perdeye hazırlıyor.
3.perde gerçek bir insanlık mücadelesi olarak seyrediyor.
Romanya’nın kendi azınlıklarını yok
edişine karşı yerli milli duruş gösteren
yerli milli pilotlar , hırslı
anneler, papazlar Öğretmeni yaptığının ne kadar kötü bir şey olduğuna ve
çocuklarına verdikleri zarara dair iknaya çabalıyorlar.
Öğretmen Emi ise onlara bir öğretmenin yapması gereken
şekilde yaklaşarak derdini anlatıyor. Kendisini o pis ağzına nasıl milli şairin
adını alacaksın diyerek suçlayanlara milli şairin yakası açılmadık şiiriyle
mukabele ederek deyim yerindeyse hedefi 12’den vuruyor.
Diğer taraftan bu boyun eğmez doğruluk abidesi kadın sadece
açığa düştüğü mevzudan değil politik duruşundan da yargılamak isteyenlere
karşı da kendini savunmaktan geri durmuyor.
Çılgın başlayan filmin çılgın sonu ise alın size
cinsellik ve o fallusunuzda boğulun mesajı ile geliyor.
Tarım devriminde Post Truth çağa ulaşırken atomu
parçalayan ama önyargısını parçalayamayan insanın bu en büyük önyargısı ile
uğraşan Kaçık Porno’dan herkesin alacağı ders çok ama herhalde en çok dersi
hala kafayı cinselliği takmış toplumlar almalı.
Yorumlar
Yorum Gönder